مقالات

چاپ قطعات صنعتی

چاپ قطعات صنعتی چیست؟

نزدیک به چند دهه است که تولیدکنندگان قطعات صنعتی بسیار زیاد شده اند. با وجود این که کارخانه هایی وجود دارند که باید با استفاده از چاپ می توان محصول تولیدی خود را از محصولات مشابه تمایز بخشید.

مزیت و ویژگی های :

کیفیت و شفافیت در چاپ سیلک اسکرین

تنوع و کار با رنگها

چاپ سیلک بر روی کلیه سطوح مسطح و مدور (گرد)

دلایل استفاده :

با استفاده از روش‌های مختلف مانند چاپ تامپو، چاپ طلاکوب و… می توان روی قطعات صنعتی چاپ هایی را ایجاد نمود اما به کارگیری چاپ سیلک روی قطعات صنعتی به دلیل مزیت های این نوع چاپ بهتر می باشد. در چاپ سیلک واسطه یا پد سیلیکونی به کار نمی رود و تنها با ساخت شابلون و فیکسچر می توان روی قطعات چاپ های با کیفیت و دقیقی را ایجاد نمود.

در این نوع چاپ امکان ایجاد هر نوع کلمه، عدد و علائم در ابعاد مختلف وجود دارد و چاپ های به دست آمده بسیار با کیفیت می باشند. برای چاپ روی قطعات صنعتی می‌توان از رنگ UV استفاده نمود که دارای ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر انواع رنگ می باشد، به این ترتیب رنگ ایجاد شده بعد از مدت کوتاهی پوسته ‌پوسته نخواهد شد و از روی قطعه پاک نمی شود.

مطمئناً شما برای چاپی بی کیفیت روی محصولات خود هزینه نمی کنید و خواهان ایجاد چاپی ماندگار هستید که تا مدت ها نمایشگر نام برند شما باشد. استفاده از رنگ یووی باعث خواهد شد تا چنین چاپی ایجاد شود. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس می‌توان چاپ را در تیراژ مورد نظر شما انجام داد و قطعات چاپ خورده را در مدت زمان کوتاه به شما مشتریان گرامی تحویل داد.

 

چاپ قطعات صنعتی

انواع چاپ قطعات صنعتی

• چاپ تامپو
• چاپ دیجیتال
• چاپ افست
• چاپ سیلک
• چاپ فلکسو
• چاپ سیلک اسکرین

 

چاپ قطعات صنعتی در چه زمینه‌ای کاربرد دارد؟

چاپ قطعات صنعتی در زمینه‌های متفاوتی کاربرد دارد و به دلیل گستردگی در نوع خدمات معمولا در کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود. از جمله می‌توان از کاربردهای چاپ صنعتی در چاپ بر روی محصولات الکترونیکی، انواع بسته بندی‌های شخصی، چاپ های تزئینی مانند: چاپ بر روی شیشه، چاپ بر روی چوپ و یا فلز و دیگر محصولاتی که نیازمند چاپ های اختصاصی باشند، نام برد.

 

چاپ قطعات صنعتی و کاربردهای آن

  • لوازم و صنایع الکترونیکی همچون: کامپیوترها، محافظ ها، کنترل تلویزیون، کلیدهای کیبورد، کیس کامپیوتر و دیگر صنایع الکترونیک.
  • لوازم آرایشی بهداشتی همچون: ادکلن‌ها، کرم پودر، ظرف‌هایی که برای نگهداری دارو مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین جعبه‌های کمک های اولیه.
  • تمامی لوازم خانگی از شیرآلات گرفته تا پنل‌های ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، مایکروفر و اجاق گاز.
  • قوطی های حبوبات و بطری های آب.
  •  لوازم و قطعات خودرو، همانند شمع ها، کلیدها، روکش خازن و انواع وایرها
  • نوشت افزارها مانند خودکار، پاک کن، خطکش‌ها، قطعات کمک آموزشی
  • لوازم داخل منزل مانند انواع بطری‌ها، قوطی‌های حبوبات، چاقو…

چاپ قطعات صنعتی

انواع دستگاه‌ها برای چاپ قطعات صنعتی

1. دستگاه چاپ تامپو
چاپ با دستگاه تامپو معمولا نسبت به سایر دستگاه‌های دیگر قیمت ارزان‌تری دارد و در بیشتر موارد چاپی استفاده می‌شود. از ویژگی های بارز و مهم دستگاه چاپ تامپو می توان به امکان چاپ بر روی مواد مختلف و متنوع اشاره کرد.
با این روش می توان بر روی سطوح گرد، صاف، منحنی و محدب عملیات چاپ را انجام داد.
از موارد استفاده آن می توان به چاپ روی لیوان، چاپ روی ساعت، چاپ روی خودکار،چاپ روی باکس دستمال کاغذی، چاپ روی باکس کارت ویزیت، چاپ روی قطعات صنعتی، چاپ روی قطعات خودرو، چاپ روی شیشه و چاپ روی فلز و … اشاره کرد.
2. دستگاه چاپ سیلک اسکرین
چاپ سیلک نسبت به چاپ تامپو گران تر می باشد اما از مزیت های آن می توان به چاپ بر روی قطعات با سایز بزرگ تر و با پوشش بهتر اشاره کرد. در واقع کمتر محصولی را می توان یافت که امکان چاپ سیلک اسکرین بر روی آن فراهم نباشد؛ چراکه با دستگاه چاپ سیلک اسکرین می توان بر روی سطوح گرد و تخت عملیات چاپ انجام داد.
شیوه ساده این تکنیک موجب شده تا امکان چاپ بر روی سطوح بی نظم نیز فراهم شود.
3. دستگاه چاپ طلاکوب
چاپ طلاکوب همانند چاپ سیلک و چاپ تامپو جزء زیر شاخه های چاپ صنعتی به شمار می رود که در کارخانجات، تولیدی ها، چاپخانه ها و بازار کار نقش مهمی دارد.چاپ طلاکوب به چاپ داعی نیز معروف است که در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.
از موارد استفاده دستگاه جاپ طلاکوب می توان به چاپ تقویم، چاپ سر رسید، چاپ چرم، چاپ پوشه دکمه  دار، چاپ کاتالوگ، چاپ جلد شناسنامه و مدارک،چاپ دفتر تلفن، چاپ  قطعات صنعتی، چاپ پارچه و چاپ هدایای تبلیغاتی و … اشاره کرد.

درباره ما

در این سایت خدمات چاپی ،پس از دریافت سفارش از مشتری و بررسی آن از نظر دارا بودن شرایط چاپی، سفارش مذبور به قسمت لیتوگرافی رفته و پس از تهیه زینک با دستگاه Creo که توانایی ترام دهی از یک تا نود و نه درصد را جهت چاپ مهیا مینماد، زینکها جهت چاپ به سالن چاپ انتقال پیدا کرده و توسط سرپرست کارگاه جهت چاپ بازبینی میشود.
پس از کنترل زینکها با فرم سفارش و فایل ارسالی مشتری،دستگاه لازم جهت چاپ انتخاب شده و سفارش مشتری در نهایت کیفیت و دقت در اسرع وقت به چاپ میرسد.
بعد از چاپ بر حسب نیاز،سفارش مشتری جهت سلفون یا یووی به سالن خدمات پس از چاپ رفته و پس از آن جهت برشکاری و بسته بندی طبق سفارش مشتری به قسمت مربوطه رفته و جهت ارال بای مشتری آماده می گردد.
بدیهی است که در تمامی مراحل، سفارش مشتری همواره تحت نظر و بررسی کارشناسان مجرب  بوده تا در قسمت کنترل پس از چاپ از خروج هر گونه خرابی کار مشتری جلوگیری شود.
بدیهی است شما عزیزان میتوانید ما را با ارایه پیشنهادات و انتقادات خود در هر چه بهتر شدن خدماتمان یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *