مقالات

چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات

یکی از انواع چاپ، چاپ پلی کربنات می باشد که روی پلیمری با دوام صورت می گیرد.

این روش به علت ترکیبات منحصر به فرد و ویژگی های برجسته چاپ پلی کربنات ازجمله بهترین روش های چاپ محسوب می شود.

چاپ پلی کربنات مزیت‌های زیادی دارد که برای نمونه می توان به قابلیت عبور نور، سبک و کم هزینه بودن، مقاومت در برابر حرارت، مواد شیمیایی، شکل پذیری آسان و دوام آن در مقابل سایش و ضربه اشاره کرد.

به همین علت این چاپ در صنایع مختلفی کاربرد دارد و جزء متریال مورد استفاده در چاپ دیجیتال محسوب می شود. این محصولات به شکل ورق و رول در فیلم های مختلف مات، شفاف و بافت دار پیدا می شوند و چاپ پنل دستگاه در ضخامت و ابعاد متفاوتی انجام می گیرد.

توجه داشته باشید که ورق های چاپ پلی کربنات به پیش سازی سطح احتیاجی ندارند و از ویژگی ‌های بسیار خوبی مثل چسبندگی جوهر برخوردارند. همچنین توجه داشته باشید که چاپ دیجیتال این محصول استحکام بالایی دارد و چاپ روی آن در برابر سایش و دست کشیدن زیاد نابود نمی شود.

این چاپ ابتدا بدون چسب بوده و اگر مشتری بخواهد قابلیت چسب دار کردن آن وجود دارد. در مقاله پیش رو قصد داریم تا به طور کامل به چاپ پلی کربنات بپردازیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بیشتر با آن آشنا شوید.

چاپ پلی کربنات - عباسی

خدمات چاپ پلی کربنات

پلی کربنات جزو خانواده پلیمر ترمو پلاستیک محسوب می شود که به صورت گسترده ای تولید شده و با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

یکی از ویژگی های بسیار خوب این کالا، لایه یو وی این محصول بوده که موجب می‌شود در برابر نور خورشید محافظ باشد. پلی‌کربنات ویژگی های خوب دیگری هم دارد که می توان به سبک بودن آن و جا به جایی راحت آن اشاره کرد.

همچنین این ماده تنوع رنگی بالایی دارد و می توانید آن را حتی به صورت شفاف سفارش دهید.

علت استقبال زیاد از این محصول این است که این محصول علاوه بر صنعت ساختمان در صنایع دیگری مانند خودرو سازی، بهداشت و پزشکی و همچنین صنعت شیشه های ضد گلوله مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول در بسیاری از شرکت ها و کارگاه های تولید کننده مورد استفاده قرار می گیرد و موجب کارایی راحت تر و زیبایی بیش تر این دستگاه می شود.

چاپ پلی کربنات- عباسی

هزینه چاپ پلی کربنات

تا این قسمت از مقاله به طور کامل با چاپ پلی کربنات  آشنا شدیم و دانستیم که ویژگی های مختلفی مانند مقاومت در برابر هوا، شفافیت و انعطاف پذیری بالایی دارند. به همین علت است که چاپ پلی کربنات در صنعت های مختلف به یک ماده اصلی تبدیل شده است.

همچنین لازم است بدانید که چاپ پلی کربنات نسبت به پلاستیک های دیگر به میزان قابل توجهی تامین بوده و بازیافت و سازگاری آن با محیط زیست آسان است. قیمت و هزینه چاپ پلی کربنات به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان به طور کلی قیمت مشخصی را برای این کار گفت.

کاربرد و موارد مصرف چاپ پلی کربنات

1-انعطاف پذیری زیاد

2-شفاف و زیبا

3- چاپ بت سرعت

4-سبک و مستحکم

5-مقاوم

6-ماندگاری بالا

7-با دوام

8-چاپ بدون محدودیت

مزیت چاپ پلی کربنات

یکی از مهم ترین مزیت های چاپ پلی کربنات که باعث شده طرفداران خاصی را جلب خود کرده است کم هزینه بودن آن نسبت به بقیه نوع چاپ ها می باشد

مزیت دیگر آن سبک بودن و سهولت جا به جایی می باشد و باعث می شود هزینه حمل و نقل پایین تر محاسبه می شود.

روش های چاپ پلی کربنات

روش چاپ لیبل های این قطعه با بقیه روش های چاپ کمی متفاوت است.چاپ پلی کربنات به دو صورت انجام می شود:

چاپ  پلی کربنات به روش سیلکی:در این روش می توان طراح را به صورت برجسته و سه بعدی طراحی و چاپ کرد که هم مقاومت بیشتری دارد وهم ضد آب است.

چاپ به روش نمونه زنی :

این چاپ بسیار سریع انجام می شود و هیچ مقاوتی در برابر ساییدگی و آب ندارد.

معایب و مزیت چاپ پلی کربنات

معایب: هر چیزی که به دست بشر ساخته میشود دارای معایبی نیز هست یکی از معایب آن باعث تولید گرما می باشد شاید باعث آتش سوزی نشود اما کاملا دود زا می باشد.

مزیت: چاپ پلی کربنات مزیت هایش از معایبش بیشتر می باشد:

1-مقاوم دربرار ضره و خراش

2-مقاوم در برار کشش و خمش

خدمات پلی کربنات

از خدمات چاپ پلی کربنات می ‌توان به طلق پلی کربنات، ورق پلی کربنات و غیره اشاره کرد. طلق های پلی کربنات چند جداره بوده و می ‌توان آن را جایگزین دیگر مصالح جهت عایق صوتی و حرارتی کرد.

ورق پلی کربنات نیز شفاف و سخت بوده و جایگزین شیشه در قسمت های مختلف ساختمان است.

قیمت چاپ پلی کربنات

مهم ترین عامل تعیین کننده در قیمت چاپ پلی کربنات، ضخامت آن می باشد. هر چند که عوامل زیادی هستند که روی قیمت این محصول تاثیر می گذارند. ورقه های این محصول به صورت دو جداره یا شفاف به فروش می رسد. برند مورد نظر شما برای خرید چاپ پلی کربنات نیز در هزینه آن تاثیر می گذارد.

چاپ لیبل پلی کربنات چیست؟

لیبل پلی کربنات که آن را با نام لیبل طلقی نیز میشناسند نوعی لیبل بسیار پرطرفدار می باشد که دارای استحکام و دوام زیادی است. به صورت کلی همه برچسب هایی که روی ال سی دی ها و اسکرین ها میبینید جزء لیبل های پلی کربنات به شمار میروند.

این لیبل ها قادر هستند از صفحه نمایش ها به خوبی محافظت کنند و مانع از نفوذ مواد شیمیایی و رطوبت به آن ها شوند. بنا به درخواست مشتری میتوان این لیبل ها را به صورت های متفاوتی مانند لوگو و هر طرح خاص دیگری تولید کرد.

لیبل های پلی کربنات به صورت های مختلفی قابل چاپ هستند که از میان آن ها میتوان به مدل های مات، شفاف و نیمه شفاف اشاره کرد.

چاپ لیبل پلی کربنات در انواع لوازم خانگی یا صنایع مختلف  قابل استفاده است و میتوان آن ها را در اشکال مختلف مانند مخملی و جلا داده شده چاپ کرد. براق یا مات بودن و هر ویژگی دیگری که در این برچسب ها وجود دارند بسته به انتخاب مشتری انجام میشوند.

چاپ پلی کربنات را میتوان یکی از نوین ترین روش هایی که تا به امروز طراحی شده دانست اما ممکن است این نوع چاپ نیز مانند هر مدل چاپ دیگری دارای نواقصی نیز باشد به دلیل اینکه ساخته دست بشر است. یکی از معایب چاپ پلی کربنات این است که اگر برای مدت زمان زیادی در مجاورت نور خورشید قرار بگیرد تولید گرما میکند. البته لازم به ذکر است که این مسئله باعث ایجاد آتش سوزی نمیگردد ولی میتواند دود زا باشد و برای اشخاصی که دارای بیماری های تنفسی هستند مشکل ایجاد کند.

لیبل پلی کربنات دارای مزایای بسیاری است که باعث شده بسیار محبوب باشد. این برچسب ها از انعطاف پذیری فوق العاده ای برخوردار می باشند و قابلیت چاپ معکوس را نیز دارند و در برابر عواملی مانند سوراخ شدگی نیز مقاومت زیادی از خود نشان میدهند.

لایه و روکش خارجی لیبل های پلی کربنات در مقابل زرد شدن مقاوم هستند و به آسانی تغییر رنگ نمیدهند. خواص دی الکتریکی که در این برچسب ها وجود دارد به علت استانداردهای بالای چاپ آن ها می باشد.اگر بر چسب های پلی کربنات را با نمونه های شیشه ای مقایسه کنید متوجه میشوید که دارای وزن های کمتری هستند و به همین علت برای استفاده در پنل های جلویی و عقبی تجهیزات مختلف صنعتی گزینه های مناسبی محسوب میشوند.

ویژگی های لیبل پلی کربنات

لیبل های پلی کربنات دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آن ها را در میان محصولات مشابه متمایز ساخته است. در ادامه این ویژگی ها را ذکر میکنیم:

مقاومت زیاد در برابر حرارت

دارای قابلیت چاپ در تعداد پایین

مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

قابلیت چاپ در طرح ها و رنگ های مختلف بدون محدودیت

چاپ سریع

کیفیت بینظیر

برخورداری از قابلیت برجسته سازی

دارای وزن سبک و حجم کم

روش چاپ پنل پلی کربنات

پروسه تولید و چاپ پنل پلی کربنات دارای چندین مرحله است که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم:

مرحله اول (پذیرش سفارش ) :

در مرحله اول طرحی که توسط مشتری انتخاب شده را به واحد طراحی میفرستند تا از نظر کیفیت بررسی شود. پس از تایید فایل آن را به بخش چاپ ارجاع میدهند.

مرحله دوم ( فرآیند چاپ ) :

پس از ارسال فایل به قسمت چاپ نوبت به انجام فرآیند چاپ میرسد. در این مرحله نوع چاپ و نوع مدیا پلی کربنات توسط مشتری انتخاب میشود. پس از انتخاب این موارد به وسیله مشتری طرح مورد نظر به قسمت چاپ نهایی ارسال میگردد.

مرحله سوم (برش لیزری و دایکات ) :

در این مرحله پلی کربنات به وسیله دو روش، برشکاری و دایکات میشود. اگر تعداد سفارشات کم باشد برش به کمک دستگاه برش لیزری صورت میگیرد. چنانچه تعداد سفارشات بالا بود برای آنکه در هزینه ها صرفه جویی شود و سرعت کار نیز بالا برود در ابتدا یک قالب از طرح برش میسازند و توسط دستگاه دایکات آن را برش میدهند.

مرحله چهارم (مونتاژ نهایی ) :

بعد از پایان چاپ و برش پنل ها  آن ها را برای نصب لیبل چسب دار دو طرفه در بخش زیرین پنل پلی کربنات به این قسمت میفرستند و مونتاژ نهایی روی آن ها انجام میشود.

مراحل چاپ پلی کربنات

ویژگی های فنی بسیار مطلوبی که این ورق ها نسبت به بقیه مواد دارند آن ها را به یکی از بهترین گزینه ها برای چاپ صفحات گرافیکی و لیبل مبدل کرده است. پروسه هایی که برای چاپ روی رول های پلی کربناتی مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از:

انتخاب نوع طرح و سفارش

در ابتدا مشتری طرح مورد نظر خود را انتخاب میکند. پس از انتخاب طرح و مشخص کردن تعداد طرح برای چاپ آماده میشود.

پروسه چاپ

در اولین گام یکی از رول های پلی کربنات انتخاب میشود و در زمان چاپ روی این ورق ها جوهر ذوب شده  وارد بخش های زیرین میشود. اگر از جوهر مناسب  در این زمینه استفاده شود طرح دوام و ماندگاری زیادی خواهد داشت. به جزء چاپ دیجیتال میتوان از روش های دیگر چاپ مانند مستقیم، سیلک و فلسکو نیز بهره برد.

برش مواد

بعد از انجام پروسه چاپ به مرحله برش میرسیم. این کار به شکل دستی نیز قابل انجام است اما اگر طرح مورد نظر دارای ظرافت و پیچیدگی خاصی باشد بهتر است از لیزر یا قالب های آماده برای این کار کمک گرفت.

مونتاژ کاری

مواد پلی کربنات انعطاف بسیار خوبی دارند. در برخی مواقع لازم است تا فرآیند برجسته سازی روی چاپ صورت بگیرد. در شرایطی که لازم است چاپ به شکل چسب دار به مشتری عرضه گردد این فرآیند باید با استفاده از متریال مناسب انجام شود. در نهایت سفارشات در جهت بسته بندی آماده میشوند.

 

سوالات متداول

چاپ پلی کربنات از میان این ویژگی ها میتوان به سبکی، شکل پذیری و قابلیت عبور نور اشاره کرد.

پلی کربنات ها متریالی هستند که به اشکال گوناگون مانند رولی و ورقه ای ارائه میشوند و دارای حالت های شفاف، مات و بافت دار می باشند. چاپ روی این متریال در ابعاد گوناگونی صورت میگیرد و به پیش سازی سطح احتیاجی ندارند.از دیگر ویژگی های این مواد میتوان به چسبندگی مناسب جوهر به آن ها اشاره کرد.

بیشتر تجهیزاتی که به نمایشگر نیاز دارند دارای بخش های حاشیه ای هستند که از جنس پلی کربنات تولید شده اند. از این متریال در جهت تولید روکش های مختلف مانند روکش صفحه کلید نیز بهره میبرند.

از کاربردهای دیگر پلی کربنات میتوان به برچسب های پنل سرعت ماشین، لوگو و برچسب های هشدار دهنده اشاره کرد.

 در جهت ساخت پارتیشن های مورد استفاده در محیط های اداری و سقف های کاذب نیز از این متریال استفاه می کنند. بعضی از لیبل های تولید شده با پلی کربنات تنها دارای جنبه های تزئینی می باشند. برای مثال بسیاری از لیبل های که در وسایل نقلیه استفاده میشوند تنها برای افزایش زیبایی به کار میروند.از برچسب های پلی کربنات میتوان به عنوان یک پوشش برای کیبوردهای مختلف نیز استفاده نمود.

مقاوم در برابر ضربه:این چاپ ها در برابر ضربه مقاومت زیادی از خود نشان میدهند به دلیل اینکه از مقاومت فیزیکی بالایی برخوردار می باشند.

مقاوم در برابر حرارت:چاپ لیبل پلی کربنات دارای مقامت زیادی در دماهای بالا است و در برابر حرارت مستقیم مقاومت زیادی از خود نشان میدهد.

مقاوم در برابر خراش:پلی کربنات ها در برابر خراش نیز بسیار مقاوم می باشند و میتوان از آن ها در مکان هایی که در تماس با اشیاء سخت هستند نیز به سادگی استفاده کرد

  1. چاپ با پشتنور 2.چاپ بدون پشتنور

بر اساس نوع استفاده ای که قرار است از این نمونه چاپ ها داشته باشید میتوانید از یکی از این روش ها بهره ببرید.

1 دیدگاه در “چاپ پلی کربنات

  1. صبا زارعی گفت:

    سلام عرض کردم

    مطالب خیلی جامع و مفید بود. خداقوت میگم به تیمتون. از چه تیراژی تا چه تیراژی میتونم سفارش بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *